אזעקה יקרה: קנס על אזעקה מרכב בלילה: 350 ש"ח

מוטי סבן No Comments on אזעקה יקרה: קנס על אזעקה מרכב בלילה: 350 ש"ח

הכנסת אישרה את תקנות אי גרימת רעש לסביבה בהנחיית שרת המשפטים | רכב שמשמיע אזעקה לשווא בסביבת מגורים עלול להקנס בסך של: 350 ש"ח | | ח"כ מקלב: רכבים שאמצעי המיגון לא מתוחזקים כראוי גורמים למטרד בלתי נסבל | גם הדלקת זיקוקי דינור הגורמים לרעש יטופלו בקנסות למפעיל

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מכירים את זה שאתה יושן בלילה ופתאום צפצוף של אזעקה עולה ויורדת מהרכב של השכן שמעיר אותך מהשינה באחת, ולא רק זה, גם האזעקה לא נרגעת במשך כמה דקות ולפעמים לחגיגיה מצטרף עוד רכב. בדררך כלל האזעקות הללו לא מגיעות בגלל שהיה ניסיון גניבה של הרכב.

ע"פ הרוב המוחלט האזעקות הן אזעקות שווא, הנגרמות כתוצאה מתחזוקה לקויה של אמצעי המיגון של הרכב, הדבר גורם להפעלת האזעקה שלא לצורך וגורם מטרד בלתי נסבל ואדיר לשכנים ולסביבה.

בכנסת החליטו היום לתקן את התקנות למניעת מפגעי רעש: מהיום רכב שאזעקתו תצפצף לשווא יהיה חשוף לקנס של 700 ש"ח רכב פרטי ו-1400 ש"ח רכב של חברה, במקרים בהם ההפרעה תחזור על עצמה הדו"ח עלול להגיע לבכום כפול.

הצו החדש אושר לבקשת שרת המשפטים, איילת שקד, לאחר שבאחרונה אושרו ופורסמו התקנות למניעת מפגעים, ובהן נאסרה הפעלת מערכות אזעקה קוליות בכלי רכב. עם זאת, לא תוקנה בהתאם הוראת תשלום הקנס, שמכוחו מתבצעת האכיפה, שתביא למניעת המפגעים הסביבתיים, ולשיפור איכות חיי הציבור.

ח"כ אורי מקלב, שניהל את הדיון, הסביר שקיימות כיום מערכות ישנות ולא מתוחזקות וככל שהזמן עובר הדבר הופך למפגע חמור. לאור ההפרעה הגדולה לציבור, בעיקר בשעות המנוחה, אכיפה זו תהווה גורם משפיע ותביא לתשומת לב יתרה בקרב בעלי הרכבים.

כמו כן, הנפצים שנפוצים בארץ גם בזמן שטינו פורים, הגורמים לבומים חזקים באזורי יישוב, גם הם טופלו בוועדה.  הוועדה אישרה אתמול בצו הטלת קנסות כנגד הפעלת זיקוקי דינור, הגורמים לרעש ומטרד, באזורי מגורים. הצו אושר פה אחד וייכנס לתוקפו באופן מיידי.



0 תגובות